Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Ztotožňování osob v ČPP

Využívání základních registrů

Garantovat spolehlivé služby pro naše klienty je pro nás naprostou prioritou. Jako každá společnost nebo instituce si proto potřebujeme být jisti, že zpracováváme aktuální údaje našich klientů. Z tohoto důvodu banky i pojišťovny včetně ČPP postupně zavádějí v rámci zákona procesy automatického ztotožňování osob vůči tzv. základním registrům jako je např. Registr obyvatel, Registr osob nebo Registr územní identifikace, adres a nemovitostí.  

Údaje, které získáváme ze základních registrů, jsou např. jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, místo narození, trvalá adresa, občanství, datová schránka, číslo OP, číslo a druh cestovního dokladu. Kompletní výčet údajů, ke kterým mohou mít pojišťovny přístup ze základních registrů je upraven legislativou (zákon o pojišťovnictví).   

Ověření údajů v základních registrech nám pomáhá zjednodušit a zefektivnit interní procesy např. při sjednání a správě pojištění nebo likvidaci pojistných událostí, a rovněž i snížit administrativní zátěž a chybovost dat, která zpracováváme. Díky automatickému ztotožňování můžeme údaje o našich klientech udržovat aktuální, aniž by nám klienti museli změny sami aktivně hlásit.  

I přesto existují údaje, ke kterým nemáme přístup. K těmto údajům patří např. kontaktní adresa, telefon nebo e-mail. Tyto údaje potřebujeme mít pro komunikaci s klienty aktuální, a proto nám jejich změny musí klienti i nadále oznamovat. Lze k tomu využít naši infolinku 957 444 555, kteroukoliv pobočku nebo online prostředí klientské zóny MojeČPP. 

Výjimečně se může stát, že i v základních registrech jsou data evidována nepřesně nebo chybně, v tomto případě klienty požádáme, aby se obrátili na kontaktní místo veřejné správy CzechPoint s žádostí o jejich opravu. O změně údajů budeme následně informováni ze Správy základních registrů a automaticky bude provedena jejich aktualizace u všech pojistných smluv klienta.