Garantovat spolehlivé služby pro naše klienty je pro nás naprostou prioritou. Jako každá společnost nebo instituce si proto potřebujeme být jisti, že zpracováváme aktuální údaje našich klientů. Z tohoto důvodu banky i pojišťovny včetně ČPP postupně zavádějí v rámci zákona procesy automatického ztotožňování osob vůči tzv. základním registrům jako je např. Registr obyvatel, Registr osob nebo Registr územní identifikace, adres a nemovitostí.
Údaje, které získáváme ze základních registrů, jsou např. jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, místo narození, trvalá adresa, občanství, datová schránka, číslo OP, číslo a druh cestovního dokladu. Kompletní výčet údajů, ke kterým mohou mít pojišťovny přístup ze základních registrů je upraven legislativou (zákon o pojišťovnictví).
Ověření údajů v základních registrech nám pomáhá zjednodušit a zefektivnit interní procesy např. při sjednání a správě pojištění nebo likvidaci pojistných událostí, a rovněž i snížit administrativní zátěž a chybovost dat, která zpracováváme. Díky automatickému ztotožňování můžeme údaje o našich klientech udržovat aktuální, aniž by nám klienti museli změny sami aktivně hlásit.
I přesto existují údaje, ke kterým nemáme přístup. K těmto údajům patří např. kontaktní adresa, telefon nebo e-mail. Tyto údaje potřebujeme mít pro komunikaci s klienty aktuální, a proto nám jejich změny musí klienti i nadále oznamovat. Lze k tomu využít naši infolinku 957 444 555, kteroukoliv pobočku nebo online prostředí klientské zóny MojeČPP.
Výjimečně se může stát, že i v základních registrech jsou data evidována nepřesně nebo chybně, v tomto případě klienty požádáme, aby se obrátili na kontaktní místo veřejné správy CzechPoint s žádostí o jejich opravu. O změně údajů budeme následně informováni ze Správy základních registrů a automaticky bude provedena jejich aktualizace u všech pojistných smluv klienta.